Beste leden,
Er zijn wat dingen te melden, dus onderstaand vindt u weer berichten die het bestuur aan u kwijt wil.
Nogmaals de AED
In het clubhuis hangt een zogenaamde defibrillator, waarmee in geval van een acuut levensbedreigende situatie eerste hulp kan worden geboden bij hartproblemen.
Er zijn in het verleden in het clubhuis een aantal reanimatiecursussen gegeven, wat de deelnemers een certificaat opleverde.
Om goed te weten wat je doet is het noodzakelijk tenminste één keer per jaar een herhalingscursus te doen.
Het is inmiddels alweer meer dan een jaar gelden dat de laatste cursus is geweest. Misschien zijn er onder de leden mensen die een dergelijke cursus jaarlijks volgen en dat willen we graag weten.
Volgt u jaarlijks een reanimatietraining laat dat dan even weten.
Stuur even een mail naar de secretaris waarin u dit kenbaar maakt.
Goed om te weten de cursusleider die eerder de trainingen gaf kan op 13, 14 of 15 april wederom een training verzorgen.
Voor de kosten hoeft u het niet te laten want die neemt de club voor zijn rekening.
We willen wel graag weten of er mensen zijn die aan deze training willen deelnemen. Daarom wordt er een intekenlijst in het clubhuis gehangen waarop u zich kunt inschrijven.
SVH diploma
Het bestuur wil graag weten of er onder de leden mensen zijn die in het bezit zijn van een (SVH) Sociale Hygiëne diploma.
Daarom ook in dit geval de vraag of mensen met zo’n diploma dit kenbaar willen maken door een mailtje te sturen naar de secretaris.
Subsidie NOC/NSF
Onze onvolprezen voorzitter had een aanvraag gedaan, gewoon omdat het kon en jawel wij krijgen van het NOC/NSF een bedrag van € 449,00 op de clubrekening gestort. Da’s weer mooi meegenomen.
Opzeggingen van het lidmaatschap
In de loop van het jaar mochten we aardig wat mensen inschrijven als lid, het is niet meer dan logisch dat er ook wel eens mensen hun lidmaatschap beëindigen.
Het afgelopen jaar waren dat er 9.
De redenen voor opzeggen waren heel divers, o.a. tijdgebrek, fysiek ongemak en verhuizing.
Wij hopen dat alle mensen die hebben opgezegd een mooie vervanging hebben voor de tijd die ze anders aan het petanque besteedden.
Atlantic Boules wenst alle leden fijne feestdagen en een jaar waar we in 2027 met plezier op terugkijken.
Met sportieve groeten,
mede namens het bestuur,
Roel Mooibroek
Nieuws van de wedstrijdcommissie
WAT GEWEEST IS
KERSTLUNCH + EUROTOERNOOI (20 december)
HET WAS EEN GEWELDIGE DAG!
De dag begon nevelig en fris, maar daardoor lieten de deelnemers aan de kerstlunch zich niet weerhouden.
Door het geweldige damesteam Karin, Lenie, Karin, Afra, Gieni, Tini en Ella waren de tafels in het clubhuis prachtig versierd en uitgedost met allerlei lekkere broodjes en diverse soorten beleg.
Gieni had gezorgd voor een heerlijke kippensoep en de entourage werd gecompleteerd door de prachtige kerstmutsen, gesponsord door René Brachthuizen. Nadat Simon allen welkom had geheten konden de aanwezigen zich storten op al het lekkers en dat verdween ook gestaag in de hongerige magen.
Zien eten doet eten hè.
Nadat alle buikjes/buiken waren gevuld begaf een ieder zich naar buiten waar Johan Mulder uitlegde dat we drie partijen mêlee gingen spelen van 40 minuten.
Het inschrijfwerk was voor de lunch al gedaan door Paul Stevens en Ruud Berkhof. Nadat alle partijen gespeeld waren kon de stand door wedstrijdleider Paul worden opgemaakt.
Johan Mulder nam de prijsuitreiking voor zijn rekening en hij legde uit dat er 15 prijsjes waren.
De foto’s met een impressie van de dag en de prijswinnaars zijn te vinden op facebook. Allen die zich met de voorbereiding en de uitvoering hebben beziggehouden: HARTELIJK DANK daarvoor, want zonder jullie als vrijwilligers kunnen we dit soort dingen niet doen.
VRIJWILLIGERSDAG (30 november)
Afgelopen zondag was er een gezellige middag voor de vele helpers van Atlantic Boules. Een onderling toernooitje met tussendoor heerlijke hapjes. De organisatie was deze keer in handen van Marcel, Martine, Simon, Henk en Corrie. Allemaal hartelijk bedankt. Met name Corrie had het in de voorgaande dagen heel druk gehad met het eten en de prijsjes die aan het eind verdeeld werden. Voor iedere deelnemer had ze bovendien een kleine attentie. Het was fris, maar het was heel fijn dat de regen pas begon toen het spelen klaar was.
EUROTOERNOOI (29 November)
Vanmiddag waren er 24 deelnemers aan het Eurotoernooi.
Onder prima weersomstandigheden werd er weer voor de punten gestreden.
De uitslag, alle spelers met 3 gewonnen, de beste 3 met 2 gewonnen, de beste met 1 gewonnen en de beste met 0 gewonnen, was vandaag:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Joke Vreeburg
Cees Vonk
Simon Rintjema
Nicky van Kreel
Henk Giskes
Cees de Wit
Cor Vreeburg
Annie Kamminga
3
3
3
2
2
2
1
0
24
21
17
18
14
12
– 7
-19
NPC
MET IETS MEER GELUK…….
Ons NPC-team speelde vandaag, 29 november, in de hal van Petanque Union Kennemerland (PUK) tegen het team van PUK 3 dat in onze divisie ongeslagen bovenaan staat.
Ons team bestond uit Monique Halsema, Ivonne en Roel Mooibroek, Frans de Klonia, Martin Fennema, Paul Koedooder en Henk Stam.
De eerste ronde doubletten ging met 13-10, 13-0 en 13-10 verloren.
Het zwakke punt van het team was altijd de tripletten ronde, maar zie: Ivonne, Roel en Paul wisten hun partij positief af te sluiten 4-13 .
De partij van Monique, Frans en Martin eindigde helaas met een verlies van 13-10, nadat ze een groot deel van de partij ruim voorstonden.
Ivonne en Roel kwamen in de laatste doublettenronde al snel op een achterstand van 8-0, maar toen keerden de kansen voor even en ze knokten zich terug naar 8-8, maar toen was de denkbeeldige koek op en verlies met 13-8 was een feit.
De partij van Monique en Frans kende een vreemd verloop.
Zij stonden het grootste deel van de partij ruim voor, maar op het einde ging de partij toch verloren met 13-9.
De partij van Paul en Henk werd een regelrechte thriller.
In een lange partij waarbij de kansen regelmatig keerden, trokken Paul en Henk aan het langste eind. Winst met 1213.
Dat bracht het resultaat van de dag op een verlies met 6-2.
We hadden de supporters graag meer willen laten zien.
In ieder geval danken we Hans Boon, Siem Kroeze met zijn echtgenote en niet te vergeten Nel en Roel Duursma die de avond daarvoor terug waren gekomen vanuit de Canarische Eilanden.
Volgende week in de zelfde hal de uitwedstrijd tegen het team van de Bulderbaan.
Dan gaan we voor een beter resultaat.
EEN GOED GEVOEL!
Jawel, de uitwedstrijd op zaterdag 6 december, tegen de Bulderbaan uit Amstelveen werd winnend afgesloten met 2-6.
Ons team, vandaag bestaande uit invaller Piet Moret, die inviel voor een zieke Monique Halsema, Frans en Anja de Klonia, Nel Duursma, Paul Koedooder, Martin Fennema en Roel Mooibroek heeft het goed gedaan al zag het uiteindelijke resultaat er in de eerste ronde nog niet naar uit.
Paul en Piet verloren met 13-3. Nel en Roel verloren met 13-8 en alleen Frans en Anja sloten hun partij winnend af met 5-13.
De tripletten werden zowel door Frans, Anja en Martin als door Nel, Roel en Piet gewonnen met respectievelijk 6-13 en 4-13.
De laatste doublettenronde moest dus de beslissing brengen.
Frans en Martin wonnen ruim met 3-13, Nel en Piet wonnen ook met 9-13. Paul en Roel liepen vrij gemakkelijk uit naar een 0-7 voorsprong, maar toen kwam er zand in de machine en de tegenpartij kwam terug tot 7-7.
Er volgden nog een aantal hele spannende mènes, maar uiteindelijk wonnen ook Paul en Roel met 8-13. Winst dus met 2-6.
Nú op naar de kerst en het nieuwe jaar, waarin we weer volop aan de bak kunnen.
WAT KOMEN GAAT
NIEUWJAARSTOERNOOI OP ZATERDAG 3 JANUARI
Op zaterdag 3 januari heffen we graag met onze leden het glas om elkaar een gelukkig en gezond 2026 toe te wensen.
Daarna zal een toernooitje gehouden worden in de vorm van een Eurotoernooi. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
Graag allen aanwezig om 13:15 uur zodat we op tijd kunnen beginnen.
Eurotoernooi zaterdag 31 januari
Op zaterdag 31 januari wordt er een Eurotoernooi gehouden.
Graag uiterlijk 13:20 uur aanmelden, zodat we 13:30 uur kunnen starten.
Graag gepast geld meenemen bij de inschrijving (2 Euro).
Wintercompetitie Tripletten (WCT)
Voor deze WCT hebben zich 4 teams opgegeven, te weten
– Simon Rintjema, Piet Moret en Paul Koedooder
– Frans de Klonia, Hans Boon en Roel Mooibroek
– Johan Bruins, Antonio Montero en Ruud Berkhof
– Wim IJsseldijk, Annie Kamminga en Erik de Vries
De WCT wordt gespeeld op de zondagen 18 januari, 15 februari en 15 maart.
De reservedag is zondag 29 maart.
De locaties waar gespeeld wordt zijn op dit moment nog niet bekend.
Maandagmiddag competitie 2025
Het jaar 2025 loopt weer naar het einde en zo ook de maandagmiddagcompetitie.
De competitie zit dit jaar alweer in zijn 3e jaargang en het aantal deelnemers – dit jaar 88 leden – neemt nog elk jaar toe.
We kunnen dus gerust stellen dat deze opzet van de competitie succesvol is.
Aan de heren kant is met nog 1 middag te spelen de eindstand bij de beste 3 heren al bekend.
Aan de dames kant is met nog 1 middag te spelen de 3e plaats in de eindstand nog open.
De prijsuitreiking van deze 2025 competitie houden we net als de 2 afgelopen jaren op de 1e speeldag van het nieuwe jaar maandag 5 januari 2026 om 14.30 u
